Envanter izleme kavramında yeniyseniz, bu makalede ürünlerinizi nasıl adlandıracağınız ve envanter yazılımınızı veya e-tablonuzu farklı türde öğeleri izlemeyi kolaylaştırmak için ayarlayabileceğiniz birkaç temel ipucu paylaşılmaktadır. Temel olarak, hızlı insan okunabilirliğini dikkatli bir şekilde dengelemekle birlikte, ihtiyaç duyduğunuzda hızlı bir şekilde ürünlerinizi sıralama ve filtreleme yeteneğini koruyarak.
Daha önce hiç kendi envanterinizi yapmadıysanız veya izlemediyseniz, veritabanınızı, e-tablonuzu veya defterinizi oluşturmadan önce dikkate almanız gereken birkaç özellik vardır. İşiniz değiştikçe ürünlerinizi izleme şeklinizi değiştirebilirsiniz, ancak envanterinizi en baştan planlamak, birkaç ay sonra size çok zaman kazandırabilir. Ürünlerinizi listelemeye başlamadan önce göz önünde bulundurmanız gereken birkaç faktör aşağıda verilmiştir.
Ürünleri (Ögeleri) Adlandırma
Yalnızca birkaç ürününüz olduğunda, ürünlerinizden birini “Fırfırlı Kırmızı Elbise” olarak tanımlamak isteyebilirsiniz. Sonuçta, buna böyle diyebilirsiniz ve müşteriler böyle tanıyacaktır. Ancak “ Kendi barkodlarınızı oluşturun ” makalesinde tartışıldığı gibi, bir isme kodlayabileceğiniz çok şey var.
Öğeler için iyi bir adlandırma kuralı, kolayca okunabilir olma arasında bir denge kurar, böylece yeni bir çalışan, öğeleri hızlı bir şekilde tanımayı öğrenebilir, böylece kendi ürün listenizi bir programda veya e-tabloda kolayca sıralayabilir ve filtreleyebilirsiniz. stok programı. İşletmenizin hızlı ve pratik olması gerekir, bu nedenle bu özellikleri doğrudan envanter listenize tasarlamak istersiniz.
Örnek Master Optik örneğini ele alalım: “Kaples Gözlükleri” adlı bir eşya satıyorlar. Gözlükleri sadece isimlerine dayanarak bir ürün listesine girmek ileriye dönük sorunlu bir tanımlama oluşturacaktır – gelecekteki Kaples modellerinde kullanılabilecek farklı renk ve malzemeleri hesaba katmaz. Plastik yerine alüminyumdan yapılmış gözlüklerin muhteşem bir tatil talebi olabilir, bu durumda “KaplesGözlükleri” artık bir modeli diğerinden ayırmak için yeterli olmayacaktır. Buradaki ders, bir ürünün gelecekteki tüm permütasyonlarını tahmin edemeyebilirsiniz, ancak öğe adına birkaç ortak değişken oluşturabilirsiniz.
Değişen renkler ve malzemeler fikrine dayanarak, Kaples Gözlükleri için daha iyi bir isim “KAPLES-ALUM-MAVI” olacaktır. Bu model tipini (Kaples), malzeme tipini (Alüminyum) ve rengi (Mavi) açıklar. Dahası, tüm ürünlerinizi ürün adına göre sıralarsanız, alüminyumdan yapılan tüm Kaples modelleri otomatik olarak gruplandırılır.
Ürün Türlerini Ayarlama
Stoklu ürünler:
İşletmeniz ürünleri düzenli olarak stoklayacak mı? Öyleyse hangileri? Bunlar stoklanmış ürünler olarak kabul edilecek ve bu ürünlerin sayısını birden fazla yerde takip edebileceksiniz, örneğin:
Stoklu ürünlerin kullanılması ayrıca konumların ayarlanmasını içerir ve genellikle büyük depolama alanları başına bir konum ayarlamak istersiniz. Bunun bir örneği Depo A , Depo B vb.
Depolama alanlarınız oldukça küçükse ve ürün listeniz çok karmaşık değilse, yalnızca konumlarla başlayabilirsiniz. Ancak, işletmeniz daha fazla envanter tutmaya başlarsa ve alt bölümlere ayrılması gereken daha büyük alanlar gerektiriyorsa, her bir ana konumu (ör. Depo A , Koridor 2 ) düzenlemeye yardımcı olacak birden fazla alt konum oluşturmak yaygındır.
Serileştirilmiş Ürünler
İşletmeniz, ürünün her bir örneğinin benzersiz ve serileştirilmiş olduğu ürünlerle ilgileniyorsa, her bir seri numarasını takip edebileceksiniz. Bazı envanter yazılımı parçaları ( BarkodSis gibi ), bu bilgileri aynı anda birden fazla seri numarası alabilen özel bir Seri alanına girmenize izin verir , ancak bir e-tablo kullanıyorsanız, bir e-tablo kullanıyorsanız, serileştirilmiş bir sayının her bir örneğini yakalayın:
Hizmetler veya stoklanmamış ürünler
Son olarak, sadece arada sırada taşıyabileceğiniz ürünler veya sağladığınız hizmetler, miktarı elinizde gerçekten izlemenize gerek olmayan yerlerde vardır. Bunlar hizmetler veya stoklanmamış ürünler olarak sınıflandırılır ve bunları kendi envanter sisteminizde ayırıp ayırmamaya karar vermek size bağlıdır.
İki ürün türünün ortak olmayan noktası, izlemenize gerek olmamasıdır. Aşağıda, diğer ürün türleriyle birlikte hizmetlerin / stokta bulunmayan ürünlerin nasıl görüneceğine ilişkin bir örnek verilmiştir:
Ürün adlarına, türlerine ve yerlerine karar vermek, mağazanızı kurmak için iyi bir ilk adımdır.
BarkodSis ile tüm ürün bilgilerinizi tek bir yerde tutun
Barkodsis, ürün adları, açıklamalar ve konumlar için zaten ayrılmış alanlara sahiptir ve hazır bir e-tablonuz veya excel dosyanız var ise BarkodSis hızlı bir şekilde dosyalardaki ürünleri program içine aktarabilir.