Pazar payı az olan işletmeler başarılı olabilir mi?

İşletmenizin pazar payınızı artırmak mı istiyorsunuz? Pazar payınızı nasıl hesaplayacağınızı ve artıracağınızı öğrenin.

Pazar payı, bir işletme veya ürün tarafından üretilen bir sektördeki toplam satışların yüzdesidir. Büyük bir pazar payınız varsa, işiniz muhtemelen oldukça başarılıdır. Küçük bir pazar payınız varsa, onu artırmanın yollarını arıyor olabilirsiniz. Pazar paylarını artırmak için, küçük işletmeler genellikle rakipleri analiz etmeyi , daha verimli ürün ve hizmetler sunmayı ve mükemmel müşteri hizmeti sunmayı içeren bir büyüme stratejisi uygulamalıdır .

Pazar payını nasıl hesaplıyorsunuz?

Rakiplerinize karşı nasıl gözüktüğünüzü bilmek, başarılı bir iş yürütmek için kritik öneme sahiptir ve sektörünüzde nerede durduğunuzu net bir şekilde öğrenmenin yollarından biri, işinizin pazar payını hesaplamaktır.

Pazar payı, belirli bir işletmenin satışlarının temsil ettiği bir sektördeki toplam satışların yüzdesidir . Bir işletmenin sektör başına elde ettiği toplam geliri, tanımlanmış sektördeki toplam gelire bölerek hesaplanıyor.

Örneğin, işletmeniz brüt gelirini 2 milyon dolar olarak hesapladıysanız ve işletmenizin bulunduğu sektörün toplam brüt gelir 50 milyon dolarsa, pazar payınız% 4 olur.

Şirketin geliri (2 milyon dolar) / Tüm pazar geliri (50 milyon dolar) = 0,04 (% 4 pazar payı)

Pazar payı projeksiyonunuzu analiz etmek ve güncel endüstri ve pazar analizi sağlamak için tasarlanmış dijital pazarlama araçlarını içeren farklı türde küçük işletme muhasebe yazılımları vardır. 

Küçük pazar payına sahip bir işletmeyi tanımlayan nedir?

Küçük veya düşük pazar payına sahip işletmeler genellikle kendi sektörlerinde toplam satışların küçük yüzdelerine sahip işletmeler olarak tanımlanır. BCG matrisi gibi bir pazar payı büyüme stratejisi kullanmak , işletmenizin endüstri rekabeti hakkında bilgi edinmesine yardımcı olabilir. BCG matrisi, ürün ve hizmetlerini değerlendirerek büyüme fırsatları ve uzun vadeli finansal planlama ile işletmeleri desteklemek için tasarlanmış bir pazarlama stratejisidir.

Küçük işletmeler için küçük bir pazar payı, hesaplama kapsamına ve rakiplerin sayısına bağlı olarak, sektör başına toplam gelirin yaklaşık % 1’inden daha azına veya neredeyse yarısına kadar olabilir. Bunun nedeni pazar payının farklı düzeylerde tanımlanabilmesidir – küresel, ulusal, eyalet çapında, ülke çapında, hatta şehirler ve mahallelerde bile.

Küçük pazar payına sahip işletmelerin pazar liderleri tarafından tanımlanabileceğini, çünkü rekabetin sektöre de bağlı olduğunu söyledi. Rakiplerin payları bazı sektörlerde daha yüksek, diğerlerinde daha düşük olabilir.

Küçük işletmeler pazar payını nasıl artırır?

Küçük işletmeler pazar payındaki düşüşü nasıl durdurabilir? Bunu işiniz için yapmanın iki temel yolu var.

“Birincisi, pazarlama ve satış bütçenizi artırarak veya müşteri tabanınızı ve satışlarınızı oluşturmanıza yardımcı olacak yeni ve yenilikçi ürünler geliştirerek işinizi organik olarak büyütmektir.” “Alternatif olarak, bir rakip satın alarak pazar payınızı artırabilirsiniz.”

İster pazar payınızı ister organik olarak ister iktisap yoluyla büyütmek isteyin, müşteri algısının alıcının kararını nasıl etkilediğini ve güçlü bir marka imajının nasıl önemli bir pazar payına sahip olabileceğini düşünmeniz gerekir. Hedef pazarınızın dikkatini çekmek için kanıtlanmış pazarlama stratejileri ve yenilikçi yaklaşımların dengeli bir karışımını bulmak, müşterileri işletmenize çekebilir ve sizi rakiplerinizden daha fazla seçmeye teşvik edebilir.

Pazar payınızı nasıl artıracağınızı stratejiyle aklınızda bulundurmanız gereken birkaç nokta:

Gelirinizi başabaş noktasının üzerinde tutun . Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi rekabetçi bir şekilde fiyatlandırmak önemli olsa da, rekabeti yenme çabalarınızda her satıştan para kaybetmek istemezsiniz.

Doğrudan rakiplerinizi ve sektörünüzde neden başarılı olduklarını belirleyin. Senden daha iyi ne yapıyorlar? Rakiplerinizin müşterilerinin işletmelerini neden sizin için seçtiklerini öğrenin.

Müşteri katılımınızı artırın. İyi müşteri hizmeti sunmanın ve müşterilerinizle iletişiminizi kişiselleştirmenin yollarını arayın.

Ürün ve marka imajınızı geliştirin. Müşterileriniz ürününüzde iyileştirmeler istiyorsa veya marka imajınız eski veya modası geçmişse, bazı değişiklikler yapma zamanı gelmiş olabilir.
Ayrıca , işletmenizin güçlü yönlerinin daha değerli olduğu ve büyük rakiplerinizin rekabet etme ihtimalinin düşük olduğu pazar segmentlerinde rekabet ederek pazar payınızı artırabilirsiniz .

Pazar bölümleme, yaş, gelir, kişilik veya davranış gibi özelliklere dayalı bir pazar alt kümeleri oluşturarak hedef pazarınızı ulaşılabilir gruplara bölmenin formülüdür. Bu segmentler daha sonra ürünleri geliştirmek ve reklamları çeşitli müşterilere hedeflemek için kullanılabilir.

Genel olarak dört pazar segmentasyonu kategorisi vardır: demografik, psikografik, davranışsal ve coğrafi. Her bir segment kategorisinin bazı örnekleri.

Demografik: Bu, cinsiyet, eğitim ve gelir gibi istatistiksel verilere dayanmaktadır. Bu bilgiler, yeni işletmelerin lansmana hazırlanırken hedef kitleleri hakkında bilgi edinmesi nispeten kolaydır.

Psikografik: Bu, ideal müşterilerinizin kişilik özellikleri, değerler, ilgi alanları, yaşam tarzları ve görüşler gibi özelliklerine dayanır. Bu tür bilgilere dayalı olarak müşterileri hedeflemek istiyorsanız daha ayrıntılı araştırmalar yapmanız gerekir.

Davranışsal: Bu kategori, ürün kullanımı ve marka etkileşimi açısından müşteri hareketlerini ifade eder. Öncelikle müşterileri satın alma davranışlarına göre hedeflemeyi amaçlamaktadır.

Coğrafi: Coğrafi kategori, gruplar Posta kodu, şehir, belirli bir konumdan veya alan türünden uzaklığa (iklim veya nüfus yoğunluğu gibi) göre bölümlere ayrılabileceğinden, işletmelerin tanımlanması için en basit olanıdır.

Sending
Bu sayfa size yardımcı oldu ise puan verin
5 (1 oy)
BarkodSis İndir