Küçük İşletmeler İçin Düşük Maliyetli Uzaktan Çalışma Uygulamaları

Daha fazla işletme uzaktan çalışmaya geçtikçe, bu düşük maliyetli uygulamalar projeleri yönetmenize, müşterilerle iletişim kurmanıza ve iş arkadaşlarınızla işbirliği yapmanıza yardımcı olur.

Yeni koronavirüs COVID-19’un gripten çok daha ölümcül olduğu kanıtlandı. Dünya Sağlık Örgütü’nün Uluslararası Sağlık Düzenlemeleri Acil Durum Komitesi’nin salgını ” uluslararası endişe verici bir halk sağlığı acil durumu ” olarak ilan etmesinden iki ay sonra bile , dünya çapında (10 Mart 2020 itibariyle) 129.587 vaka var. Çin’in Wuhan’ı kilitlendi, kısa süre sonra İtalya izledi.

İşletmeler COVID-19 tehdidine nasıl tepki veriyor ?

Tüm durum, distopik bir gelecekle ilgili bir filmden bir şey gibi geliyor, ancak iyi haber şu ki  , koronavirüslü 67.000’den fazla hasta  aynı iki aylık sürede iyileşti . Yine de, bunun henüz bitmediği gerçeğiyle yüzleşmemiz ve önlem almamız gerekiyor.

İşletmelerin COVID-19’un yayılmasıyla mücadele etmelerinin yollarından biri sosyal mesafedir . Enfeksiyöz bir salgın durumunda, halk sağlığı yetkilileri, hastalığın yayılmasını en aza indirmek için başkalarıyla temasın azaltılmasını önerir.

İşletmeler, çalışanların evden çalışmasına izin vererek bu önerileri izliyor. Bununla birlikte, birçok işletme zaten koronavirüsün ekonomik etkisini hissediyor ve şimdi çalışanların uzaktan çalışmasına izin verme lojistik sorunları ile yükümlü. Bu kritik süre zarfında operasyonların yanlış yönetimi işletmeleri uzun vadede ciddi şekilde etkileyebilir.

Şirketler, çalışanlarının sosyal uzaklığın işletmeleri üzerindeki etkisini en aza indirirken, çalışanlarını koronavirüs yaymaktan nasıl koruyor?

İşletmenizi faaliyette tutmak için düşük maliyetli çevrimiçi araçlar

Koronavirüs dünya çapında yaygın olmaya devam ederken, birçok işletme ve kuruluş uzak çalışanları destekleme ihtiyacı ile karşı karşıyadır. Verimliliği korumak için gerekli dijital araçları tanımanızı önemle tavsiye ederiz.

Verimlilik paketleri

G Suite paha biçilmez bir araçtır. Ağır kullanıyoruz. G Suite, yeni oluşturulan uzaktan iş gücünüzü video konferans, e-posta, e-tablolar, belgeler ve takvimler gibi temel unsurlarla donatır.

Belgeler üzerinde gerçek zamanlı işbirliği yapın

Ekibiniz belgeleri, elektronik tabloları, sunuları uzaktan görüntüleyebilir, oluşturabilir ve düzenleyebilir. Ekleri e-postayla göndermek geçmişte kaldı. Google Dokümanlar, E-Tablolar ve Slaytlar, çalışanların gerçek zamanlı işbirliği yapmalarını sağlar. Değişiklikler otomatik olarak kaydedilir ve belgenin önceki sürümlerine kolayca erişilebilir.

Kaynakları bulutta depolayın ve paylaşın

Google Drive ile ekip üyeleri paylaşılan dosyalara kolay ve güvenli erişime sahiptir. Hemen hemen her dosya türünü depolayabilir ve tam ekiple veya belirli çalışanlarla paylaşabilirsiniz.

Ekip üyeleriyle koordinasyon

Google Takvim ekibinizin düzenli kalmasını sağlar. Toplantıları, eğitimi, tatili ve daha fazlasını takip etmek için birden fazla takvim oluşturabilirsiniz. Hemen birine ulaşmanız mı gerekiyor? Google Hangouts, kısa mesaj göndermek veya video görüşmesi yapmak için harika bir araçtır.

Microsoft ürünlerini tercih ederseniz, Microsoft 365 Outlook, OneDrive, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, SharePoint ve Microsoft Teams gibi benzer bir üretkenlik araçları paketi sunar.

İş planlama ve yönetimi

MakroCell BarkodSis ve BarkodSis Pro programları ile ek terminal lisansı alarak işinizi evinizden 7/24 takip edebilirsiniz.

Anlık ciro, ürün stoklarının durumunu, cari hesap hareketlerini anlık olarak görebilir, ihtiyacınız olan raporları alabilirsiniz.

Takım iletişimi ve işbirliği

Ekibinizle iletişim kuramıyorsanız, işinizi yapmak imkansız olacaktır. Telegram, anında iletişim için tercih edilen seçimdir. Çalışanlar konuşmaları kolayca takip edebilir ve katkıda bulunabilir. Kanallar oluşturmak, görüşmelerin proje, konu veya ekibe göre düzenlenmesine olanak tanır. Telegram ayrıca Google Drive, Asana, Trello, GitHub, Zoom ve çok daha fazlası gibi diğer verimlilik araçlarıyla bağlantı kurmak için derin bir uygulama entegrasyonu envanterine sahiptir. En iyisi, Telegram’ın masaüstü ve mobil cihazlar aracılığıyla alınması kolaydır.

Toplantılar ve görüntülü sohbet

Bazı işletmeler basit bir mesajlaşma uygulamasından daha fazlasına ihtiyaç duyabilir. Uzak çalışanların verimliliğini artırmak için en kullanışlı araçlardan biri tele ve video konferanstır. Video konferans işinizin önemli bir yönüyse,  Zoom  harika bir çözümdür. Zoom, tüm cihazlarda basitleştirilmiş video konferans sunar. Tüm toplantıların uçtan uca şifrelemesi vardır ve toplantılarınızı yerel olarak veya buluta kaydedebilirsiniz. Ayrıca, Zoom, e-posta iletişimini yönetmenize ve takvim etkinliklerini ayarlamanıza yardımcı olmak için diğer verimlilik uygulamalarıyla entegre olur. Platformun yerleşik işbirliği araçları, birden çok katılımcının ekran paylaşmasına, ek açıklamalar oluşturmasına ve daha pek çok şeye olanak tanır.

Uzaktan çalışmadan en iyi şekilde yararlanma

Bir aracı benimsemek başarıyı garanti etmez. İşletme yöneticilerinin moral ve verimliliği korumak için diğer faktörleri göz önünde bulundurmaları gerekir.

Şeffaflık

Uzaktan çalışmanın çalışması için ekibinizle şeffaf olmanız gerekir. Çalışanlar işlerini tartışma ve paylaşma konusunda proaktif olmalıdır. Yöneticiler açık ve sık iletişim kurmalıdır. Bir video konferans aracılığıyla günlük standup’lar ayarlamak, herkesi hızlandırmanın harika bir yolu olabilir. Tüm çalışanların ilerlemelerini, başarılarını ve aksaklıklarını paylaşmaktan sorumlu tutulması için gün boyunca check-in yapın.

Güven

Bir çalışanın kabinlerinde yazdığını görememek bazı yöneticiler için stresli olabilir. Uzaktan çalışma ile takımların birbirleri arasında güçlü bir güven duygusu geliştirmeleri gerekir. Çalışanlar sorumlu olmalı ve zaman içinde güven kazanmalıdır. Yöneticiler, işi halletmek ve mikro yönetime geçmemek için ellerinden gelenin en iyisini yapmak için çalışanlarına güvenmeye odaklanmalıdır. Listelediğimiz üretkenlik araçlarının çoğu etkileşimlerin, güncellemelerin ve ilerlemenin kayıtlarını tutar. Bunları çalışanları denetlemek ve proje boyunca yönlendirmek için kullanın.

Zaman yönetimi

Evden çalışmak çalışanlar için bazı zorluklar yaratabilir. Evde çok fazla dikkat dağıtıcı şey var. Büyük olasılıkla çocukları okula gitmeyecekler. Ev işlerini saptırmak zordur. Bazı durumlarda, çalışanlar çalıştıklarını kanıtlamak için fazla çalışabilirler.

Çalışanların ve yöneticilerin uzaktan çalışmanın esnekliğinden faydalanması gerekecektir. Ekibin senkronize olması için en uygun saatlere karar verin. Güvenilirlik ve bağımlılık göstermek için katı sürelere uyun. Çalışanlar öz bakıma odaklanmalı ve gün boyunca ara vermeye dikkat etmelidir.

Sonuçta, iş liderleri bu geçişi olabildiğince konforlu hale getirmek isteyeceklerdir. İşletmenin ilk kez uzaktan çalışmaya zorlanması durumunda bu inanılmaz derecede önemlidir. Başarı şimdi gelecek için beklentileri doğuracak.

Bu, işletmenizin geleceği için ne anlama geliyor?

Bu üretkenlik araçlarının karşılaştığınız her sorunu çözmeyeceği söylenmelidir. Birçok işletme, işlerini yönetmek için yüz yüze etkileşime dayanır ve mevcut araçlara bakılmaksızın uyum sağlamakta zorlanır. Bazı işletmeler birkaç araç benimsemiştir, ancak bu araçların genel iş hedefleriyle nasıl bütünleştiğini düşünmemiştir. Yine de, diğer işletmeler bir üretkenlik aracıyla çözülemeyen çok önemli işlemlere sahiptir.

COVID-19, birçok işletmeyi işin nasıl düzenlendiğini yeniden düşünmeye zorluyor. Bu üretkenlik araçları kısa vadede yardımcı olsa da, bilinmeyenleri dikkate almak önemlidir. Bu geçici rahatsızlık birkaç ay veya yıl süren bir süreç haline gelirse ne olur? Ekibin uzaktan işbirliği yapmasını gerektiren başka koşullar ortaya çıkarsa ne olur? İşletmelerin hazırlanması gerekir. Gerçek şu ki, birkaç SaaS aracı uzun vadeli bir çözüm olmayacak.

İş dünyası liderleri, COVID-19 salgını gibi bir şeyin tekrar meydana gelmesi durumunda şirketlerinin her yönünün nasıl işleyeceğini düşünmelidir. Bir mesajlaşma uygulaması kritik tedarik zinciri gecikmelerini çözmeyecektir. Google Hangouts, sağlık personelinin patojene maruz kalmadan hastaları tedavi etmesine izin vermeyecektir. PowerPoint, iş eğilimlerini tahmin etmek veya iş performansını denetlemek için uygun bir çözüm olmayacaktır. İşletmenin geleceği, onu desteklemeye yardımcı olan yenilikçi teknolojiye dayanacaktır. Hazırlanmak için adımlar atmazsak, bugün tanık olduğumuz sosyal ve ekonomik harabe bakışları gelecekte çok daha şiddetli olabilir.

Sending
Bu sayfa size yardımcı oldu ise puan verin
5 (1 oy)
BarkodSis İndir