Müşteri Şikayetleri İşletmeniz İçin Neden İyidir?

2020’de hala müşteri şikayetlerini nasıl doğru bir şekilde ele alacağını tam olarak anlamayan birçok işletme sahibi var. Her şeyi yaptıklarını ancak sonunda müşteri kaybettiklerini düşünüyorlar.

Peki, müşterinizden gelen bir şikayeti nasıl düzgün bir şekilde ele alacaksınız? Ayrıca müşteri şikayetlerinin işletmeniz için harika olduğunu neden söyledik? Bu yazıda bu iki şeyden bahsedeceğiz.

Benzersiz bir deneyim sağlayın

Araştırmalar, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki şirketlerin kötü müşteri hizmetleri nedeniyle her yıl 62 milyar dolar kaybettiğini ortaya koyuyor. Öte yandan, müşteri hizmetleri kalitesini iyileştirmek için çalışan şirketlerin% 84’ü gelirlerinde önemli bir iyileşme olduğunu bildiriyor.

Veriler ayrıca, müşterilerin% 84’ünün daha iyi müşteri hizmeti almak için daha fazla ödemeye istekli olduğunu gösteriyor. Bu, müşteri hizmetlerinin, fiyat ve ürün kalitesinin yerini alarak marka temel farklılaştırıcısı olacağı anlamına gelir. Rakibiniz daha düşük bir fiyat veya mal sağlasa bile, yetersiz müşteri hizmeti sağladıkları takdirde müşterilerini kaybedeceklerdir.

Müşteri şikayetlerinden yararlanın

Sosyal medya kanallarınızda, telefon görüşmelerinizde, hatta e-postalarınızda müşteri şikayetlerinden yararlanabilirsiniz. Ürünlerinizi veya işletmenizi kötü göstermeye çalışmadıklarını unutmayın. Öte yandan, daha iyi olmasını istiyorlar. Şimdi, bu şikayetleri gidermek ve ürününüzü gelecekte daha iyi hale getirmek için çalışmak sizin işiniz.

Bir buzdağının görünen yüzü oldukları için ürünlerinize veya hizmetlerinize karşı şikayetlerini dile getiren müşterilerinize teşekkür edin. Şikayet etmeyen ancak sessizce rakiplerinize geçiş yapan birçok müşteriniz var. Müşteri şikayetlerinin bazı avantajları şunlardır:

  • Hizmetlerinizdeki boşluğu tespit edebilir ve ürününüzün kalitesini artırabilirsiniz.
  • Rekabete ilişkin değerli bilgiler edinin
  • Müşterinin sadakatini artırın
  • İşletmenizin çevrimiçi itibarını artırın
  • Ürün veya hizmetlerinizi kullanırken müşterinizin alışkanlığını ve davranışını anlayın

Çağrı merkezi yazılımı gibi müşterilerinizi yönetmenize yardımcı olacak araçlardan yararlanın . Yazılım, müşterinin biletini kolayca takip etmenizi sağlar. Ayrıca PBX ile entegredir ve kullanımı oldukça kolaydır. Acil çağrıları hızlı bir şekilde takip edin ve müşterileriniz için gelişmiş bir müşteri deneyimi sağlayın.

Müşteri şikayetlerini çözmek için SON yöntemi kullanın

SON, özellikle müşteri hizmetleri departmanlarında işletmeler arasında popüler bir yöntemdir. Müşteri sorunlarını çözmek için çok sayıda şirket bu yöntemi benimsemiştir.

  1. Dinleyin : Müşterinizin tüm şikayetlerini ifade etmesine izin verin ve konuşmayı bitirene kadar onları kesmeyin. Aynı fikirde olmasanız bile, sakin olun ve söyledikleri her kelimeyi duyun. Dinlediğinizi göstermek için problemlerini tekrarlayın.
  2. Özür dileyin : Yapmanız gereken bir sonraki şey müşterinizden özür dilemek. Hizmet veya ürün kalitenizin beklentilerini karşılayamadığı için üzgün olduğunuzu ifade edin.
  3. Çöz : Sorunlarını çözmek için uygun bir çözüme sahip olmasanız bile, onlara yöneticinizle iletişime geçeceğinizi ve daha sonra arayacağınızı söyleyin. Aslında bekledikleri bir çözüm değil ama yine de ilerleme.
  4. Teşekkür : Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin sorunlarını belirten müşterinize teşekkür edin. Onlara bu sorunları hemen çözeceğinizi söyleyin.

Şu anda müşteri şikayetlerini doğru şekilde ele alarak müşteri hizmet kalitenizi başarıyla geliştirdiniz. En iyi müşteri hizmeti uygulamalarıyla daha önce mutsuz bir müşteriyi mutlu bir müşteriye dönüştürmeyi başardınız.

Sarmalamak

Eğer onlara kötü davranırsanız hiçbir müşteri sizinle iş yapmak istemez. Ürün veya hizmetlerinizi satın alarak masaya para getirenlerin onlar olduğunu lütfen unutmayın. Onlara iyi davranırsanız, çok uzun bir süre içinde sadık müşteriniz olurlar.

Sending
Bu sayfa size yardımcı oldu ise puan verin
0 (0 votes)
BarkodSis İndir