Net Kar Marjı

Net Kar Marjı Nedir?

Net kar marjı, gelirin bir yüzdesi olarak ne kadar net gelir veya kar elde edildiğine eşittir. Net kar marjı, bir şirketin veya faaliyet bölümünün net karının gelirlere oranıdır . Net kar marjı tipik olarak yüzde olarak ifade edilir, ancak ondalık biçimde de gösterilebilir. Net kar marjı, bir şirket tarafından toplanan gelirdeki her bir doların ne kadarının kâra dönüştüğünü göstermektedir.

Net gelir aynı zamanda bir şirketin ya da net kârın özü olarak da adlandırılır. Net kar marjına ayrıca net marj denir. Net kar terimi, gelir tablosundaki net gelire eşittir ve terimler birbirinin yerine kullanılabilir.

Net Kar Marjı Formülleri ve Hesabı

  1. Gelir tablosunda satılan malların maliyetini, işletme giderlerini, diğer giderleri, faizleri (borçlu) ve gelir vergilerini çıkarın.
  2. Sonucu gelire bölün.
  3. Rakamı 100 ile çarparak yüzdeye dönüştürün.
  4. Alternatif olarak, net geliri gelir tablosunun en alt satırından bulun ve rakamı gelire bölün. Rakamı 100 ile çarparak yüzdeye dönüştürün.

Net Kar Marjı Size Ne Söyler?

Aşağıdakiler dahil tüm ticari faaliyetlerde net kar marjı faktörleri:

  • Toplam gelir
  • Tüm giden nakit akışı
  • Ek gelir akışları
  • COGS veya satılan malın maliyeti ve diğer işletme giderleri
  • Ödenen faiz dahil borç ödemeleri
  • Yatırım geliri ve ikincil işlemlerden elde edilen gelir
  • Davalar ve vergiler gibi olağandışı olaylar için bir kerelik ödemeler

Net kar marjı, bir şirketin finansal sağlığının en önemli göstergelerinden biridir. Bir şirket net kar marjındaki artış ve azalışları takip ederek, mevcut uygulamaların işe yarayıp yaramadığını değerlendirebilir ve gelirleri baz alarak kar tahmin edebilir. Şirketler net kar marjını dolar olarak değil yüzde olarak ifade ettikleri için, büyüklüğünden bağımsız olarak iki veya daha fazla işletmenin karlılığını karşılaştırmak mümkündür.

Yatırımcılar bir şirketin yönetiminin satışlarından yeterince kar elde edip etmediğini ve işletme maliyetlerinin ve genel giderlerin bulunup bulunmadığını değerlendirebilir. Örneğin, bir şirket artan gelir elde edebilir, ancak işletme maliyetleri gelirden daha hızlı bir şekilde artarsa, net kar marjı daralacaktır. İdeal olarak, yatırımcılar net kar marjının zaman içinde artmakta olduğu anlamına gelen genişleyen marjların bir kaydını görmek istiyor.

Halka açık şirketlerin çoğu, net kar marjlarını, her üç ayda bir kazançlar sırasında ve yıllık raporlarında raporlar . Net marjlarını zaman içinde artırabilen şirketler, genellikle hisse fiyatı büyümesiyle yüksek oranda ilişkili kazanç artışı olduğundan, hisse fiyatı büyümesi ile ödüllendirilir.

Net ve Brüt Kar Marjı

Brüt kar marjı satılan malların maliyetini (COGS) hesapladıktan sonra gelirden kalan paranın oranıdır . COGS, kira, kamu hizmetleri, navlun veya bordro gibi genel giderler hariç olmak üzere doğrudan şirketin ana ürününün yaratılmasıyla doğrudan ilişkili hammadde ve giderlerdir.

Brüt kar marjı, brüt karın toplam gelire bölünmesidir ve malların maliyetinin muhasebeleştirilmesinden sonra kar olarak tutulan gelirin yüzdesidir. Brüt kar marjı, bir şirketin mallarının üretiminden ne kadar kâr elde edileceğini belirlemede yardımcı olur; çünkü şirket ofisi, vergiler ve borç üzerindeki faiz gibi diğer kalemleri hariç tutar.

Net kar marjı, tüm giderler, maliyetler ve nakit akım kalemleri için muhasebe işleminden sonra gelirden elde edilen kar yüzdesidir.

Net Kar Marjının Sınırlamaları

Net kar marjı, geçici olarak karı artıracak olan bir varlığın satışı gibi tek seferlik kalemlerden etkilenebilir. Net kar marjı, satış veya gelir artışına bağlı değildir ve yönetimin üretim maliyetlerini yönetip yönetmediği konusunda da bir içgörü sağlamamaktadır.

Bir şirketi analiz ederken çeşitli oranlar ve finansal ölçümler kullanmak en iyisidir. Net kar marjı genellikle finansal analizde, brüt kar marjı ve faaliyet kar marjı ile birlikte kullanılır .

Varsayım Örnekleri

Gelir beyanında bildirilen aşağıdaki sayıları taşıyan bir şirket hayal edin:

  • Gelir: 100.000 ABD Doları
  • İşletme maliyetleri: 20.000 $
  • COGS veya satılan malın maliyeti : 10.000 $
  • Vergi borcu: 14.000 dolar
  • Net kar: 56.000 $

Böylece net kar marjı 0,56 veya% 56’dır (56,000 ABD Doları / 100,000 ABD Doları) x 100.% 56’lık bir kâr marjı, şirketin topladığı her dolar için 56 kur kazandığını gösterir.

Sending
Bu sayfa size yardımcı oldu ise puan verin
5 (4 votes)
BarkodSis İndir