İşletmeden Tüketiciye (B2C)

İşletmeden Tüketiciye (B2C) Nedir?

İşletmeden tüketiciye (B2C), ürün veya hizmetlerin doğrudan, ürünlerinin veya hizmetlerinin son kullanıcısı olan tüketiciler arasında satılması sürecini ifade eder. Doğrudan tüketicilere satış yapan çoğu şirkete B2C şirketleri denebilir.

B2C, 1990’ların sonundaki dotcom patlaması sırasında, İnternet üzerinden tüketicilere ürün ve hizmet satan çevrimiçi perakendecilere atıfta bulunmak için kullanıldığında oldukça popüler hale geldi.

Bir işletme modeli olarak, işletmeden tüketiciye , iki veya daha fazla işletme arasındaki ticareti ifade eden işletmeden işletmeye modelinden önemli ölçüde farklıdır .

İşletmeden Tüketiciye Modeli Nasıl Çalışır?

İşletmeden tüketiciye (B2C), en popüler ve en çok bilinen satış modelleri arasındadır. B2C fikri ilk olarak 1979’da tüketicilere ulaşmak için birincil medya olarak kullanan Michael Aldrich tarafından kullanılmıştır.

B2C geleneksel olarak alışveriş merkezi alışverişine, restoranlarda yemek yemeye, izleme başına ödemeli filmlere ve reklam filmlerine atıfta bulunur. Bununla birlikte, İnternetin yükselişi, e-ticaret veya İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı şeklinde yepyeni bir B2C iş kanalı yarattı .

Her ne kadar birçok B2C şirketi, sektördeki yatırımcı ilgisinin azalması ve risk sermayesi fonlaması kuruduğu için bir sonraki noktaya girme riskine maruz kalmasına rağmen, Amazon ve Priceline gibi B2C liderleri artık hayatta kalmayı başardı ve o zamandan beri büyük bir başarı gördü.

B2C satışlarına güvenen herhangi bir işletme, geri dönüşlerini sağlamak için müşterileriyle iyi ilişkiler sürdürmelidir . Pazarlama kampanyaları bir ürünün veya hizmetin değerini göstermeye yönelik iş dünyası (B2B) ‘nın aksine, B2C’ye dayanan şirketlerin, müşterilerindeki pazarlamaya duygusal bir tepki vermesi gerekir.

Sending
Bu sayfa size yardımcı oldu ise puan verin
0 (0 votes)
BarkodSis İndir